Bewonerscommunicatie bij renovatie met een Samen Renoveren

Bewoners verbinden met de corporatie en aannemer tijdens een renovatie. Dat is het idee van de nieuwe app Samen Renoveren. Bij een nieuw renovatie project wordt samengewerkt aan het oprichten van een app die de communicatie tussen de partijen makkelijker en leuker kan maken.

Bewoner kunnen een profiel aanmaken met hun eigen huisnummer en postcode. De app biedt een overzicht van de geplande werkzaamheden, belangrijke contactgegeven en er is zelfs een meldpunt voor overlast. Door middel van een gepersonaliseerde agenda worden bewoners op de hoogte gehouden van wanneer welke werkzaamheden plaats gaan vinden. Hierbij wordt ook aangegeven hoe bewoners de woning kunnen voorbereiden om het proces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Keuzes met betrekking tot de wensen van bewoners kunnen makkelijk worden doorgegeven. Neem bijvoorbeeld het vervangen van badkamertegels, bewoners zelf gemakkelijk aangeven in welke kleur de nieuwe tegels gewenst zijn. Mochten er tijdens het proces vragen zijn waar de bewoners mee zitten dan kunnen deze via de app naar de juiste contractpersonen worden doorgestuurd.

Naast de voordelen voor bewoners is het ook voor corporaties en aannemers een simpele manier om tevredenheid te toetsen. Door middel van tussentijdse peilingen kunnen corporaties aan bewoners vragen of de afrondingen van werkzaamheden naar wens is gegaan. Bewoners met problemen kunnen makkelijker als groep worden behandeld bij het zoeken naar een oplossing. Na afronding van het project kunnen bewoners de app blijven gebruiken als buurt app. Meer weten? Kijk op deze website.